02 Październik 2014 01:19:07
Nawigacja
DIETA
Dieta 1000 kalorii
Dieta 7 dni
Dieta grejfrutowa
Dieta hiszpańska
Dieta kefirowa
Dieta kopenhaska
Dieta South Beach
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 27
· Najnowszy użytkownik: marqzapl
Statystyki
Dieta grejfrutowa
Dieta grejfrutowa jest dietą pozwalającą na szybkie pozbycie się zbędnych kilogramów. Skuteczność tej diety opiera się na głównym jej składniku oraz jego wyjątkowych wartościach, nie bez kozery grejfruty nazywane są spalaczami tłuszczu. Polecana jest dla osób nie lubiących liczyć jedzonych kalorii.

Jak było wspomniane głównym składnikiem diety jest grejfrut, który jest niskokaloryczny, nie zawiera tłuszczu a zawiera duże ilości witaminy C oraz beta-karotenu. Oprócz tego zawierają jeszcze pektynę (obniżającą poziom cholesterolu) oraz bioflawonoidy (neutralizujące wolne rodniki). Grejfruty bogate są w wodę i włókna roślinne, które sprawiają iż żołądek jest optymalnie wypełniony dzięki czemu eliminuje odczucie głodu.

Dieta grejfrutowa nie powinna trwać dłużej niż 14 dni! W ciągu tego okresu jesteśmy w stanie zrzucić do 4kg masy ciała. Dla wielu osób zaletą tej diety jest fakt, iż nie wymaga ciągłego liczenia kalorii w czasie komponowania posiłków. Ważnym elementem diety jest całkowity zakaz używania soli. Posiłki powinny być gotowane na parze, grillowane bądź pieczone - unikając smażenia na tłuszczu. Należy wypijać 1,5-2 litrów wody mineralnej dziennie. Natomiast pomiędzy posiłkami zaleca się pić herbatę ziołową. Grejfruty powinny być składnikiem 2-3 posiłków w ciągu dnia!

Przykładowy jadłospis

Zestaw I

Śniadanie: - pół grejpfruta, czarna kawa lub herbata bez cukru
II śniadanie: - pół grejpfruta, dwa jaja na twardo, sałatka pomidorowa z sosem (vinegret, cytryna, zioła) kromka chleba tostowego na ciepło, bez tłuszczu
Obiad: - pół grejpfruta, 4-6 plasterków szynki z indyka, pół główki zielonej sałaty z sosem (vinegret, cytryna, zioła), kawa zbożowa lub herbata
Podwieczorek: - można zjeść pół grejpfruta lub wypić szklankę soku grejpfrutowego.

Zestaw II

Śniadanie: - kawa ze 150 ml mleka (2% tłuszczu), 2 kromki chleba razowego z 2 plasterkami szynki drobiowej i 2 dużymi liśćmi sałaty)
II śniadanie: - pół grejpfruta, 150 ml kefiru
Obiad: - 2 kostki pieczonego dorsza, 2 ziemniaki, szklanka fasolki szparagowej z łyżką oliwy z oliwek
Podwieczorek: - pół grejpfruta
Kolacja: - 100 g schabu z rusztu, 2 gotowane ziemniaki, 200 g brokułów okraszonych łyżką margaryny

Zestaw III

Śniadanie: - szklanka mleka (2& tłuszczu) z 3 łyżkami płatków owsianych
Drugie śniadanie: - szklanka soku grejpfrutowego, kajzerka z 2 plasterkami polędwicy i dużym liściem sałaty
Obiad: - kotlet z 60 g mielonej cielęciny, 2 ziemniaki, surówka z papryki konserwowej i połówki kapusty pekińskiej
Podwieczorek: - grejpfrut
Kolacja: - jajko sadzone na odrobinie oleju, grahamka, surówka z 2 pomidorów i ćwiartki czerwonej cebuli

Zestaw IV

Śniadanie: - 150 g jogurtu owocowego light z 4 łyżkami müsli bez cukru
Drugie śniadanie: - ćwierć grejpfruta, 100 g (pół opakowania) serka waniliowego
Obiad: - 120 g pieczonego chudego mięsa, np. cielęciny 2 łyżki ryżu przyprawionego odrobiną oliwy z oliwek 200 g buraków z łyżką śmietany 12% tł.
Podwieczorek: - pół szklanki soku grejpfrutowego albo grejpfrut
Kolacja: - 100 g pieczonej piersi kurczaka, sałatka z 2 cykorii i ćwiartki czerwonego grejpfruta doprawiona sosem winegret
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło